Αν κάτι μάθαμε και μας έμεινε στο μυαλό σε αυτό το διάστημα της παραμονής μας στο σπίτι, είναι τα home workouts. Με μία αναζήτηση στο YouTube μπορεί ο καθένας πλέον να βρει πάρα πολλά προγράμματα και να κάνει τη γυμναστική που θέλει και του ταιριάζει στον χώρο του -αφού ακόμη περιμένουμε την επαναλειτουργία των χώρων εκγύμνασης. Αν είστε λάτρεις της yoga, λοιπόν, και την επιλέγετε συχνά, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε πως υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει πάντα να προσέχετε, για να αποφύγετε τους ανεπιθύμητους τραυματισμούς. Εμείς συγκεντρώσαμε μερικές εύκολες και αποτελεσματικές συμβουλές για εσάς, για να το καταφέρετε αυτό και το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τις θυμηθείτε την επόμενη φορά που θα φορέσετε τα αθλητικά σας ρούχα.

Μην ξεπερνάτε τα όριά σας

Σίγουρα είναι σημαντικό να βάζετε ψηλά τον πήχη και να δοκιμάζετε τις αντοχές σας, αλλά καλό είναι να ακούτε πάντα το σώμα σας. Αν για παράδειγμα αισθανθείτε πόνο ή δυσφορία, εκτελώντας μία άσκηση, καλό θα είναι να μην πιεστείτε. Άλλωστε κάθε μικρός στόχος επιτυγχάνεται μέσα από μικρές κατακτήσεις και συνεχή προσπάθεια. Η εξάσκηση είναι σύμμαχός σας και σύντομα θα καταφέρετε να πετύχετε τη στάση που θέλετε, χωρίς να πιέζεστε.

shutterstock-1666311259.jpg

Πειραματιστείτε

Δε μπορεί να σας ταιριάζουν όλα τα προγράμματα yoga που υπάρχουν. Για να βρείτε αυτό που πραγματικά είναι ιδανικό για εσάς, θα πρέπει να δοκιμάσετε πολλά διαφορετικά και ανάλογα με τα δικά σας κριτήρια, το επίπεδο και τις αντοχές σας, θα είστε πια σε θέση να επιλέξετε το κατάλληλο. Και πάλι, σημασία έχει να αισθάνεστε καλά όταν εκτελείτε τις ασκήσεις και όχι να πιέζετε σε υπερβολικό βαθμό τον εαυτό σας, κάτι που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.

Οδηγός σας η αναπνοή

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη yoga είναι οι σωστές αναπνοές. Η ορθή εκτέλεση μίας άσκησης απαιτεί και κατάλληλες αναπνοές, αλλιώς κάτι δεν πηγαίνει καθόλου καλά. Δώστε σημασία στην αναπνοή σας και σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι σας δυσκολεύει το οτιδήποτε, αλλάξτε την άσκηση ή προσαρμόστε την, ανάλογα με τις δικές σας ανάγκες.

shutterstock-1280939359.jpg

Πείτε «ναι» στα βοηθητικά yoga props

Όλοι μας αισθανόμαστε μεγαλύτερη ασφάλεια, όταν εκτελούμε μία άσκηση υπό την παρουσία του δασκάλου-γυμναστή μας. Τώρα όμως, που ασκούμαστε στο σπίτι μας, θα πρέπει να μάθουμε να ελέγχουμε εμείς οι ίδιοι το σώμα μας. Σύμμαχος σε αυτό είναι τα βοηθητικά props που υπάρχουν στην αγορά, κοινώς τα λάστιχα και τα μικρά μαξιλαράκια, που θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε τη σωστή στάση σώματος και να εκτελέσετε με ακρίβεια όλες τις ασκήσεις.

Εστιάστε εκεί που πρέπει

Στη yoga οι περισσότεροι τραυματισμοί είναι συνδυασμένοι με τη λανθασμένη εκτέλεση μίας άσκησης. Αυτό βέβαια ισχύει και για πολλά άλλα ήδη προπονήσεων, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για άσκηση στο σπίτι. Για αυτό πάντα, πρέπει να ακολουθείτε step by step τις οδηγίες του δασκάλου σας και να μην παρεκκλίνετε από αυτές, δοκιμάζοντας επικίνδυνες στάσεις, που μπορεί να αποφέρουν σοβαρούς τραυματισμούς.

shutterstock-1593904231.jpg

Μην ξεχνάτε το σωστό ζέσταμα

Δεν επιτρέπεται ποτέ και για κανέναν λόγο να ξεκινήσετε οποιοδήποτε είδος γυμναστικής, χωρίς να έχει προηγηθεί ένα σωστό ζέσταμα. Είναι το step 1 για κάθε workout και φυσικά, δεν πρέπει να το παραλείπετε ποτέ, ακόμη και στην περίπτωση της yoga. Έτσι θα μείνετε μακριά από μυϊκούς τραυματισμούς και θα ξεκινήσετε σωστά το πρόγραμμά σας χωρίς κανέναν απολύτως κίνδυνο.