«Λευκός καπνός» βγήκε για την παραχώρηση δρομολογίων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, καθώς έκλεισε η συμφωνία μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και της ιδιωτικής εταιρείας, η οποία αφορά τελικά 25 δρομολόγια συν τα έξι ήδη υπάρχοντα.

«Περιμένουμε την οριστική έγκριση από το ελεγκτικό συνέδριο στις αρχές Νοεμβρίου, για να δρομολογήσουμε την αγορά 120 νέων λεωφορείων που θα αποτελέσουν και το στόλο των ΚΤΕΛ για τα νέα δρομολόγια. Τα νέα λεωφορεία θα είναι όλα βαμμένα στο ίδιο χρώμα, μπεζ και πορτοκαλί, θα είναι τα γνωστά μοντέλα Citaro της Mercedes, μια ειδική έκδοση για αστική συγκοινωνία, με wifi και ράμπες αναπήρων», εξήγησε στο TyposThes o πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσόλης.

Τα επόμενα βήματα είναι να οριστικοποιηθούν και οι τελευταίες λεπτομέρειες της νέας σύμβασης, να υπογραφεί και από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και εν τέλει να περάσει και από τον ΟΑΣΘ. Στη συνέχεια η συμφωνία θα πάει για την τελική έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ,  τα νέα δρομολόγια θα αρχίσουν περίπου από τις αρχές του χρόνου και μέχρι το Φεβρουάριο θα ολοκληρωθεί η παραχώρηση των γραμμών στα ΚΤΕΛ.

«Η όλη παραχώρηση θα κοστίσει περίπου 17,5 εκατομμύρια ευρώ για τις νέες γραμμές στα ΚΤΕΛ, τα οποία αν προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες γραμμές, το συνολικό κόστος ανεβαίνει στα 23 εκατ. ευρώ. Για τα ίδια δρομολόγια 15 χιλιάδων χιλιομέτρων, ο ΟΑΣΘ θα χρέωνε περίπου 60 εκατ. ευρώ», συμπληρώνει ο κ. Τσόλης.

Όπως μας ενημερώνει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ η σύμβαση θα έχει διάρκεια για δύο συν ένα χρόνια, με τη ανανέωση και ενός τέταρτου χρόνου, να υπάρχει ως δυνατότητα, αλλά ως μάξιμουμ, ως ανώτατου ορίου διάρκειας.

Επίσης, παρά τον αρχικό σχεδιασμό για παραχώρηση 26 γραμμών, στο ΚΤΕΛ θα περάσουν μόνο 25, θα μείνει εκτός δηλαδή η γραμμή 59. Το κόστος του κάθε χιλιόμετρου από τα ΚΤΕΛ ανέρχεται στο 1,4 ευρώ και η αποζημίωση από το υπουργείο για τις νέες γραμμές θα έρχεται μέσω του ΟΣΕΘ. «Από Δευτέρα ανοίγουμε πάνω από 400 θέσεις εργασίας, ψάχνουμε και δεχόμαστε αιτήσεις για οδηγούς και άλλους έμπειρους εργαζόμενους για τις νέες ανάγκες των δρομολογίων», είπε ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ.

Τέλος, υπάρχει η πιθανότητα να υπεκμισθωθούν για κάποια δρομολόγια οι υπηρεσίες των ΚΤΕΛ Κιλκίς, Σερρών και Χαλκιδικής, αλλά πάντα υπό την ευθύνη του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και με τα νέα λεωφορεία. «Δε νομίζω ότι στο μέλλον θα υπάρχουν νέες παραχωρήσεις δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, γιατί έχουν απομείνει μόνο οι γραμμές εντός του μητροπολιτικού κέντρου», τονίζει ο κ. Τσόλης.

Όσον αφορά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, ο πρόεδρος των εργαζομένων ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης τόνισε στο TyposThes ότι η προηγούμενη κυβέρνηση άνοιξε την κερκόπορτα και η σημερινή ολοκληρώνει την επίθεση στο δημόσιο χαρακτήρα του οργανισμού. «Ο Σπίρτζης κρατικοποίησε τον οργανισμό για να διώξει τους κακούς ιδιώτες και άνοιξε την πόρτα στους… καλούς ιδιώτες. Αν έδιναν στον ΟΑΣΘ αυτά τα χρήματα που θα δώσουν στα ΚΤΕΛ, άμεσα θα είχαμε 500 λεωφορεία στους δρόμους», δήλωσε.

 

Ποιες γραμμές θα αναλάβουν τα ΚΤΕΛ

Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα αναλάβει τις συνολικά 25 γραμμές οι οποίες θα εκχωρηθούν από τον ΟΑΣΘ, από τις αρχές του νέου έτους σύμφωνα με τη νέα σύμβαση. Δείτε τις γραμμές:

51: Ν.Σ. Σταθμός – Σίνδος,

53: Τοπικό Σίνδου,

54: Ν.Σ. Σταθμός – Ιωνία,

55: Σταυρούπολη – Ωραιόκαστρο,

56: Ν.Σ. Σταθμός – Ωραιόκαστρο,

80: Θεσσαλονίκη – Μάλγαρα,

81: Θεσσαλονίκη – Κουφάλια,

83: Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη – έως το πανεπιστήμιο,

60: Πανόραμα – Νέο Πανόραμα,

60Β: Οικισμός 751 Πανόραμα.

9: Ν.Σ. Σταθμός – Λαχαναγορά,

40: Ν.Σ. Σταθμός – Καλοχώρι,

42: Κορδελιό – Κοιμητήρια Ευόσμου,

43: Τοπικό Ευόσμου.

36: Βούλγαρη – Ζώνη Καινοτομίας,

61: Χορτιάτης – Διασταύρωση,

66: Χαριλάου – Θέρμη,

67: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Τριάδι,

69: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Επανομή,

76: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Αγγελοχώρι,

77: Ν. Μηχανιώνα (Κερασιά) – Επανομή,

79: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Αεροδρόμιο,

84: Θεσσαλονίκη – Μελισσοχώρι,

87: Θεσσαλονίκη – Βασιλικά,

88: Θεσσαλονίκη – Μεσημέρι.