Οι αλλαγές στον ΟΑΣΘ, μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη 84η ΔΕΘ, με την παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, φαίνεται να προχωρούν με τις πρώτες συναντήσεις να έχουν ήδη γίνει και με συγκεκριμένες γραμμές να ξεχωρίζουν ήδη ως πιθανότερες να αλλάξουν.

Ο Μητσοτάκης δεσμεύτηκε για ανάθεση στα ΚΤΕΛ περιαστικών και υπεραστικών διαδρομών, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα την μητροπολιτική ζώνη, με 150 ως 200 λεωφορεία να μπαίνουν άμεσα στην εξυπηρέτηση της πόλης. Η σύμβαση, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό θα υπογραφεί έως το τέλος του μήνα και η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο, χωρίς αύξηση της τιμής του εισιτηρίου. Εφόσον πέσουν οι υπογραφές της συμφωνίας οι γραμμές που σύμφωνα με πληροφορίες θα ανατεθούν στα ΚΤΕΛ είναι:

Σ.Σ. –Λαχαναγορά, Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομία, Σ.Σ.-Καλοχώρι, Κοιμητήρια-Ελευθέριο (Τοπικό), Σίνδος- Σ.Σ., Σίνδος τοπικό δρομολόγιο, Σ.Σ-Ιωνία, Σταυρούπολη(γραμμή 55), Ωραιόκαστρο (γραμμή 56), Ν. Σ.Σ. –Ωραιόκαστρο, Τοπικό Πεύκα, Οικσμός 751 Πανόραμα, Οικισμός Μακεδονία Πανόραμα, Χορτιάτης – Διασταύρωση Χορτιάτη, Χαριλάου-Θέρμη, ΙΚΕΑ –Τριάδι, ΙΚΕΑ-Επανωμή, ΙΚΕΑ-Αγγελοχώρι, Ν. Μηχανιώνα-Επανωμή, ΙΚΕΑ- Αεροδρόμιο, Θεσσαλονίκη-Μάλγαρα, Θεσσαλονίκη-Κουφάλια, Λαγκαδας-Θεσσαλονίκη (φτάνει ως τα πανεπιστήμια), Θεσσαλονίκη-Μελισσοχώρι, Θεσσαλονίκη- Βασιλικά, Θεσσαλονίκη-Μεσημέρι.

 

Αντιδρούν οι εργαζόμενοι

Οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ για τον ΟΑΣΘ, αιφνιδίασαν τους εργαζόμενους του οργανισμού, οι οποίοι δεν είχαν ειδοποιηθεί για οποιαδήποτε αλλαγή στο άμεσο μέλλον. «Δεν υπήρξε καμιά συνάντηση ούτε με τη νέα διοίκηση, ούτε με το υπουργείο», ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης στο TyposThes και συμπληρώνει με νόημα ότι «δεν θέλω να πιστεύω ότι θα γίνει κάτι εν κρυπτώ».

Η διαφωνία των εργαζομένων στην παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ είναι εκπεφρασμένη εδώ και καιρό, όπως μας εξηγεί ο κ. Τσερμενίδης. «Εμείς διαφωνούμε εδώ και καιρό επίσημα με την ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, η οποία μάλιστα είχε αρχίσει από τη διοίκηση Παππά, με συγκεκριμένη σύμβαση».

Η λύση σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων βρίσκεται στο μοντέλο του 2011. «Θα μπορούσαμε να γυρίσουμε σε ένα τέτοιο μοντέλο, όπου εκείνη την εποχή κυκλοφορούσαν περίπου 500 λεωφορεία κάθε μέρα στην πόλη. Ο ΟΑΣΘ δίνει ετησίως 5 εκατομμύρια ευρώ στα ΚΤΕΛ. Γιατί όλα αυτά τα λεφτά να μην πέσουν στον οργανισμό για τις ανάγκες και τα ανταλλακτικά του;», δηλώνει.

Αναμένεται συνάντηση με τον υφυπουργό κ. Κεφαλογιάννη και με τον Γενικό Γραμματέα και θα δούμε τις επόμενες ημέρες την πρόταση της κυβέρνησης, ολοκληρώνει ο κ. Τσερμενίδης.

 

Ενίσχυση των δρομολογίων για το Ωραιόκαστρο ζητά ο Τσακίρης

Σε συνάντηση εργασίας στο γραφείο του κάλεσε χθες ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου Παντελής Τσακίρης τον πρόεδρο της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» Στέφανο Τσόλη, με αφορμή τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για μεταφορά περίπου του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ.

Ο κ. Τσακίρης ζήτησε αναλυτική ενημέρωση για τις διαβουλεύσεις που αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη, δεδομένου ότι ο υπό συζήτηση σχεδιασμός περιλαμβάνει και τις γραμμές που εξυπηρετούν περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια του δήμου Ωραιοκάστρου.

Ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου ξεκαθάρισε ότι η αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πολιτών από τις αστικές συγκοινωνίες αποτελεί αίτημα πρώτης γραμμής. Παράλληλα, έβαλε στο τραπέζι αφενός το αίτημα για ενίσχυση των δρομολογίων που εξυπηρετούν τους μαθητές κατά τις ώρες μετακίνησής τους προς και από τα σχολεία και αφετέρου το ζήτημα της καθιέρωσης διαδημοτικής συγκοινωνίας, ώστε να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους οι περιοχές που εντάσσονται στις δημοτικές ενότητες που συναπαρτίζουν τον δήμο Ωραιοκάστρου. Ειδικά για τη δημοτική ενότητα της Μυγδονίας ο κ. Τσακίρης ζήτησε επιπρόσθετα επανασχεδιασμό στα υφιστάμενα δρομολόγια, ώστε τα αστικά λεωφορεία που εξυπηρετούν την περιοχή να φτάνουν μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό.

Απαντώντας στα σχετικά ερωτήματα που του τέθηκαν από την πλευρά του δημάρχου Ωραιοκάστρου, ο κ. Τσόλης σημείωσε ότι, εφόσον οι διαβουλεύσεις καταλήξουν και το συγκοινωνιακό έργο πράγματι εκχωρηθεί στα ΚΤΕΛ, τότε τα δρομολόγια θα εκτελούνται με σύγχρονα λεωφορεία αστικού τύπου, τα οποία τα ΚΤΕΛ θα προμηθευτούν ειδικά για αυτόν τον σκοπό.

Επιπλέον, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Τσόλης, ανά γραμμή θα προβλέπεται δεσμευτικός αριθμός δρομολογίων, που θα εκτελείται απαρέγκλιτα, τη στιγμή που σήμερα υπάρχουν πολλά δρομολόγια που χάνονται, με αποτέλεσμα οι πολίτες να υφίστανται μεγάλη ταλαιπωρία. Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, το επιβατικό κοινό θα γνωρίζει ακριβώς τι ώρα θα περάσει το αστικό από κάθε στάση, καθώς τα λεωφορεία τα οποία θα εκτελούν τα δρομολόγια θα διαθέτουν συστήματα τηλεματικής.

«Ο δήμος Ωραιοκάστρου παρακολουθεί πολύ στενά σε όλα τα στάδιά τους τις διαπραγματεύσεις, με μοναδικό γνώμονα την προφανή αναγκαιότητα για άνετες και αξιόπιστες μετακινήσεις των πολιτών του με την αστική συγκοινωνία», υπογράμμισε ο δήμαρχος Παντελής Τσακίρης, ο οποίος για το θέμα αυτό θα έχει συναντήσεις και με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.