τον «FAIR PLAY FM 96,1» φιλοξενήθηκε, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, Θανάσης Παππάς, ο οποίος μίλησε για την χθεσινή σύσκεψη αλλά και την Νέα Τούμπα.

 

Σχετικά με την χθεσινή σύσκεψη: «Η συζήτηση εχθές ήταν μεταξύ του ερασιτέχνη ΠΑΟΚ, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης με σκοπό να οριοθετήσουμε ένα πλαίσιο συνεργασίας που θα οδηγήσει στην κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ. Επομένως αυτό που διατυπώθηκε από όλους είναι ένα προγραμματικό πλαίσιο συνεργασίας και η βούληση να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να οδηγηθούμε σε αυτήν την κατεύθυνση. Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι πρέπει να δούμε όλα τα τεχνικά θέματα έτσι ώστε να προχωρήσουμε στην λύση. Εμείς θέλουμε το γήπεδο του ΠΑΟΚ να ενταχθεί στις λειτουργίες της Πόλης, ένας χώρος που θα αναβαθμίσει την περιβάλλουσα περιοχή, ένας χώρος τον οποίο μπορούμε να πάρουμε αίγλη και να αποκτήσουμε κεντρικές λειτουργίες και δραστηριότητες στην περιοχή, με αυτό καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να υπάρξουν συνέργειες με το βλέμμα στο μέλλον. Να έχουμε ένα γήπεδο που θα επηρεάσει την πόλη και θα εντάσσεται στις λειτουργίες της πόλης. Η παραχωρηθείσα έκταση δηλαδή στην οικοπεδική έκταση του ερασιτέχνη να μπορέσουμε να το «αυγατίσουμε» μαζί περιβάλλουσες εκτάσεις οι οποίες είναι κοινόχρηστες που είναι ιδιοκτησίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να οδηγηθούμε σε δύο πράγματα, πρώτον να τραβήξουμε μία γραμμή η οποία θα οριοθετεί η περιοχή μελέτης και δεύτερον σε αυτήν την περιοχή μελέτης να εκπονήσουμε το ειδικό χωρικό σχέδιο όπου αυτό τελικώς θα εγκριθεί από το υπουργείο περιβάλλοντος».

Για την μεταφορά του σχολείου και του κολυμβητηρίου: «Αυτές οι εκτάσεις θα ενταχθούν στην μελέτη του ειδικού χωρικού σχεδίου έτσι ώστε να βρούμε την καλύτερη λύση. Η πρόθεση μας είναι να μην πούμε ότι αυτό είναι περιουσία του Δήμου Θεσσαλονίκης μην το ακουμπάτε».

Για την παράνομη κτίση του κολυμβητηρίου: «Τα έργα του πολιτιστικού χώρου έχουν γίνει απευθείας για τα Ολυμπιακά Έργα όπως έγιναν και το 2004. Επομένως το πλαίσιο της κατασκευής και του κολυμβητηρίου και του πολιτιστικού έργου ανήκουν στην νομοθετική ρύθμιση στην Βουλή».

Για την υπογειοποίηση της Κλεάνθους: «Μπορεί να συμβεί αυτό, αν πάτε στο εξωτερικό και δείτε τα γήπεδα είναι πάρα πολύ ωραία, επομένως αυτό που θέλουμε εμείς είναι ένα αρχιτεκτόνημα που θα κοσμεί την περιοχή και μία δραστηριότητα η οποία θα αναβαθμίζει την περιοχή».

Για την περίπτωση πάρκινγκ στον γύρω χώρο: «Το ακούμε και αυτό και σκεφτόμαστε στην περιβάλλουσα περιοχή του γηπέδου να χτιστούν υπόγεια πάρκινγκ δίπλα από την Αγία Βαρβάρα με έξοδα του ερασιτέχνη ΠΑΟΚ. Έχουμε την διαβεβαίωση από την Περιφέρεια ότι αυτές οι εκτάσεις που θα δοθούν για να αξιοποιηθούν μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από το ΕΣΠΑ, που σημαίνει ότι έχουμε και μία διέξοδο ότι όλες αυτές οι δραστηριότητες (πάρκινγκ, αθλοπαιδίες κ.α) μπορούν να χρηματοδοτηθούν εκτός από τον ΠΑΟΚ και από το ΕΣΠΑ, το είπε και ο Περιφερειάρχης. Αυτό σημαίνει ότι πάμε σε μία ολιστική προσέγγιση ώστε να λύσουμε το θέμα».

Για την περίπτωση που βρεθούν αρχαία κάτω από το γήπεδο: «Αν συμβεί κάτι θα το αντιμετωπίσουμε το θέμα. Είναι αρχαιολογικός χώρος γιατί παραδίπλα είναι η Τούμπα, υπάρχει ακτίνα επιρροής. Θα μιλήσουμε και με την αρχαιολογία για αυτό θέλουμε να φτιαχτεί μία ομάδα που θα αντιμετωπίζει όλα τα θέματα. Νομίζω πως δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος και δεν μας ανησυχεί».

Για την αύξηση χωρητικότητας του γηπέδου: «Δεν το ξέρω αυτό θα το βγάλει το αρχιτεκτονικό σχέδιο. Μπορεί να αυξηθεί η χωρητικότητα, μπορεί να πάει και στις 40.000. Δεν μπορώ να μιλήσω όμως με σιγουριά γιατί πρέπει να μπει μολύβι και χαρτί, εμείς θέλουμε να φτιάξουμε γήπεδα που ντρέπεσαι να μπεις μέσα. Το ότι έδωσε το υπουργείο πέντε μέτρα ύψος βοηθάει στο να αυξηθεί η χωρητικότητα, αυτά όμως θα τα ξαναδούμε στην εφαρμογή που θα κάνουμε ώστε να προχωρήσουμε στο έργο».

Για την εκκίνηση του έργου: «Πρέπει να διατυπωθεί το σχέδιο, να δούμε το προοπτικό σχέδιο. Μία μελέτη εφαρμογής κάνεις για μία πολυκατοικία και θέλεις έξι μήνες, εδώ πάμε να αναμοχλεύσουμε όλη την ευρύτερη περιοχή, μαζί με το γήπεδο του ΠΑΟΚ, μαζί τα αρχιτεκτονικά σχέδια, μαζί με τις ειδικές μελέτες, μαζί με τις κυκλοφοριακές συγκρίσεις. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν σε δύο μήνες. Θέλουμε ακόμα έναν χρόνο για να κάνουμε την δουλειά».