Στα τέλη Νοεμβρίου εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων στη Θεσσαλονίκη που βρίσκεται στο ύψος του Ωραιοκάστρου, ενώ ο σταθμός Ασπροβάλτας αρχές Δεκεμβρίου. Η σχετική ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών αναμένεται να εκδοθεί εντός των επόμενων δυο εβδομάδων.

Όπως δήλωσε στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο διευθύνων σύμβουλος της “Εγνατία Οδός ΑΕ” κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος, η τιμολογιακή πολιτική θα παραμείνει αμετάβλητη στα 0,03 ευρώ (3 λεπτά) ανά χιλιόμετρο και δεν θα αυξηθεί στα 5 λεπτά.

Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός που υπήρχε προέβλεπε την αύξηση των χρεώσεων σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών και στη συνέχεια σε 0,067 ευρώ.

Σε ότι αφορά το σταθμό στο Στρυμονικό βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, στην ουσία έχει απομένει η τοποθέτηση κάποιων συστημάτων ηλεκτρονικής φύσης, και αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2020. Από την άλλη, δεν έχει ακόμη οριστεί χρονικός ορίζοντας για το σταθμό διοδίων στην Καβάλα.

Έπονται οι υπόλοιποι δυο μετωπικοί σταθμοί στη Σιάτιστα και στο Αρδάνιο, ωστόσο βρίσκονται ακόμη πίσω κατασκευαστικά, όπως και οι πλευρικοί. Ειδικότερα, από τους 43 πλευρικούς σταθμούς έχει ξεκινήσει η κατασκευή περίπου έξι εξ αυτών.

Σε ότι αφορά το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη με τον σχετικό διαγωνισμό να βρίσκεται σε εξέλιξη, όταν τεθεί σε λειτουργία δεν θα καταργηθούν όλοι οι σταθμοί διοδίων αλλά μόνο κάποιοι, σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο, καθώς όσο προστίθενται σταθμοί η αναλογικότητα στο δίκτυο βελτιώνεται και το σύστημα γίνεται πιο δίκαιο.

Υπενθυμίζεται ότι τα διόδια Θεσσαλονίκης είχαν ολοκληρωθεί και επρόκειτο να ξεκινήσουν να λειτουργούν από πέρυσι, ωστόσο το θέμα “πάγωσε” και το “πράσινο φως” δεν άναψε καθώς δεν εκδόθηκε η ΚΥΑ Τσακαλώτου-Σπίρτζη.

Αντιδράσεις για τη λειτουργία του σταθμού στην εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Ωραιοκάστρου έχουν εκφραστεί στο παρελθόν από την πλευρά δήμων, αλλά και παραγωγικών φορέων της πόλης, όπως το ΕΒΕΘ, το ΒΕΘ και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης. Πάντως είναι στα σχέδια της Εγνατίας Οδού να εξετάσει την πιθανότητα κάποιας ειδικής πολιτικής.

Σε ότι αφορά την παραχώρηση της Εγνατίας ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, έχει εκφράσει τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει. “Με δεδομένο ότι σήμερα βρισκόμαστε στη β’ φάση κι έχει γίνει η προεπιλογή των υποψηφίων, θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε βελτιωτικές παρεμβάσεις, ώστε επιτέλους η παραχώρηση να προχωρήσει και να μην βλέπουμε τις εκθέσεις εποπτείας της Κομισιόν να επιπλήττουν τη χώρα για όσα δεν έχουν γίνει, όπως οι πιστοποιήσεις των σηράγγων και οι επιδιορθώσεις των γεφυρών”, έχει δηλώσει μιλώντας στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.