Ίσως να μην το γνωρίζατε, αλλά οι καρδιαγγειακές παθήσεις σκοτώνουν σήμερα περισσότερους ανθρώπους παγκοσμίως απ΄ ό,τι το 1990. Για να διατηρήσετε γερή την καρδιά σας, μεταξύ άλλων φάτε… σαρδέλες.

Σίγουρα ο καλός και ποιοτικός ύπνος, η σωστή μεσογειακή διατροφή (πλούσια σε όσπρια, φρούτα, λαχανικά και ψάρια αντί για κόκκινο κρέας), η άσκηση και ο έλεγχος του στρες αποτελούν σημεία-κλειδιά για γερή καρδιά, αλλά μέσα σε όλα αυτά προσθέστε και τις σαρδέλες.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τους δρουν προληπτικά κατά της φλεγμονής και των τριγλυκεριδίων και σας προφυλάσσουν από παθήσεις της καρδιάς μελλοντικά. Προτιμήστε τες ψητές ή στον ατμό για να αποφύγετε τα κορεσμένα λιπαρά που προκαλεί το τηγάνισμα και συνδυάστε τες με σαλάτας με λιναρόσπορο για έξτρα δόση ωμέγα-3 σε ένα γεύμα.

Μπορείτε να τις απολαύσετε με διάφορους τρόπους, στο φούρνο, παστές ή ψητές, με μια πλούσια σαλάτα για έξτρα φυτικές ίνες στη διατροφή. Όσο για τις θερμίδες τους, μια μερίδα σαρδέλες ψητές αποδίδει περίπου 180 θερμίδες και μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα, με μια μεγάλη σαλάτα και μια φέτα μαύρο ψωμί.