Ποιος είπε ότι πρωτεΐνη σημαίνει μόνο κρέας, αυγά και γαλακτοκομικά;

Αν θέλετε να μειώσετε το κρέας και τα ζωικά και να λάβετε πρωτεΐνη από ελαφριές, φυτικές πηγές, ευεργετώντας τον εαυτό σας και το περιβάλλον, ιδού τρεις ιδανικές επιλογές.

Ενταμάμε
Το ενταμάμε είναι τα άγουρα φασόλια σόγιας, τα οποία βράζονται ή μαγειρεύονται στον ατμό και σερβίρονται με λίγο θαλασσινό αλάτι. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, φτάνοντας τα 16,9 γραμμάρια ανά φλιτζάνι (μαγειρεμένα), ενώ ταυτόχρονα καλύπτουν το 1/3 της ημερήσιας ανάγκης μας σε φυτικές ίνες, γι’ αυτό και είναι πολύ χορταστικά και ιδανικά για δίαιτα.

Φακές
Τα όσπρια γενικά αποτελούν καλές πηγές φυτικής πρωτεΐνης, ενώ οι φακές φαίνεται να βγαίνουν… νικητές ανάμεσά τους, με 18 γραμμάρια πρωτεΐνης σε ένα μαγειρεμένο φλιτζάνι. Στην ίδια ποσότητα, οι θερμίδες τους φτάνουν τις 230 και ταυτόχρονα μας παρέχουν το 36% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε σίδηρο, εξασφαλίζοντας την ενέργειά μας -αν τα συνοδέψετε με βιταμίνη C θα έχετε καλύτερη απορρόφηση. Για έξτρα γεύση προσθέστε τους κρεμμύδι και σκόρδο.

Αρακάς
Ο αρακάς περιέχει 9 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι και αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης Α, C, θειαμίνης, φώσφορου και σιδήρου. Οι φυτικές του ίνες φτάνουν το 35% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης, που σημαίνει ότι μας κρατούν χορτάτους και ταυτόχρονα είναι… γενναιόδωρος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυλλικό οξύ, το οποίο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.