Πώς θα σταματήσει ο βήχας κατά την διάρκεια της νύχτας

Απλοί, αλλά σίγουρα αποτελεσματικοί τρόποι για να μην ξυπνάμε συνεχώς.

pos-tha-stamatisei-o-vihas

Το κρύωμα περνάει, αλλά ο βήχας επιμένει. Υπάρχουν διαστήματα κατά την διάρκεια της ημέρας που ο βήχας υποχωρεί. Την νύχτα, όμως, γίνεται τόσο ενοχλητικός που δεν μας παίρνει ο ύπνος. Γιατί συμβαίνει αυτός;

«Τη νύχτα ο βήχας επιδεινώνεται διότι οι εκκρίσεις της μύτης στάζουν προς τα πίσω (δηλαδή προς τον λαιμό) καθώς είμαστε ξαπλωμένοι, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται και να γαργαλούν τον λαιμό» λέει ο γιατρός Άντριου Θόρνμπερ. Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, όταν είμαστε όρθιοι τα φλέματα κινούνται προς το κέντρο του σώματος- λόγω της βαρύτητας- ενώ όταν ξαπλώνουμε συγκεντρώνονται προς τον λαιμό, προκαλώντας βήχα.

Η επιδείνωση του βήχα τη νύχτα μπορεί να σχετίζεται με το άσθμα και συνήθως συνοδεύεται από δυσκολία στην αναπνοή. Σε αυτή την περίπτωση χρειαζόμαστε τα κατάλληλα εισπνεόμενα φάρμακα από τον γιατρό.

Ο βήχας εμποδίζει τον ήρεμο ύπνο. 

Αν ο βήχας προέρχεται από απλό συνάχι τότε:

  • Πίνουμε πολύ νερό κατά την διάρκεια της μέρας για να μειωθεί η ξηρότητα του λαιμού. Τη νύχτα έχουμε ένα ποτήρι νερό πάντα δίπλα μας.
  • Προτιμούμε το ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο. Καθαρίζει τους αεραγωγούς της μύτης, βελτιώνοντας το μπούκωμα.
  • Το χαμομήλι ή τσάι με μέλι και λεμόνι μαλακώνουν τον λαιμό. Είναι τα καλύτερα «φάρμακα».
  • Οι καραμέλες για τον βήχα βελτιώνουν κατά πολύ την κατάσταση.
  • Βεβαιωνόμαστε ότι στο δωμάτιό μας μπαίνει καθημερινά καθαρός αέρας, καθώς σε αντίθετη περίπτωση αισθανόμαστε δυσφορία που «πυροδοτεί» τον βήχα.
  • Με ένα δεύτερο μαξιλάρι, κρατάμε το κεφάλι πιο ανασηκωμένο.
  • Τα σεντόνια πρέπει να είναι καθαρά (τα αλλάζουμε συχνά για να μην συσσωρεύονται ακάρεα) και να υπάρχει όσο το δυνατόν λιγότερη σκόνη στο δωμάτιο.
  • Χρησιμοποιούμε σπρέι για την μύτη (που θα μας προτείνει ο γιατρός) για να αντιμετωπίσουμε το μπούκωμα.
  • Αν ο βήχας επιμένει για πάνω από δύο εβδομάδες, συμβουλευόμαστε οπωσδήποτε έναν γιατρό.