Πώς θα απαλλαγείτε από τις διαφημιστικές κλήσεις

tilefono-ginaika

Πόσες φορές έχει χτυπήσει το τηλέφωνό σας κι από την άλλη άκρη της γραμμής ακούγεται μια κυρία ή κύριος που σας απευθύνεται λες και γνωρίζεστε χρόνια για να σας ρωτήσει εντέλει αν θέλετε να αγοράσετε το τάδε ή το δείνα προϊόν; Όσες κι αν είναι, το αποτέλεσμα είναι συνήθως εκνευριστικό. Η κλήση όμως είναι …«αναστρέψιμη».

Σε περίπτωση που κάποιος δεν θέλει να πέφτει θύμα τέτοιων διαφημιστικών παρενοχλήσεων μέσω του κινητού ή του σταθερού του τηλεφώνου μπορεί να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα και να απεμπλακεί από τις ενοχλητικές κλήσεις.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 3471/2006 κάθε πάροχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών υποχρεούται να τηρεί ένα μητρώο-λίστα με στοιχεία των συνδρομητών του, οι οποίοι έχουν ζητήσει να εξαιρεθούν από τηλεφωνικές κλήσεις για κάθε είδους διαφημιστικούς / προωθητικούς σκοπούς.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11, οι εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας διατηρούν τον Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών, στον οποίο καταχωρούνται δωρεάν οι ενεργές τηλεφωνικές συνδέσεις των συνδρομητών τους που έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν γενικώς να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις από τρίτους με στόχο την εμπορική προώθηση προϊόντων, τον οποίο οφείλουν να προμηθεύονται οι διαφημιστικές εταιρείες ώστε να εξαιρούν τους συγκεκριμένους αριθμούς από τις προωθητικές τους ενέργειες.

Για να απαλλαγείτε λοιπόν από τις διαφημιστικές κλήσεις το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εγγραφείτε στην συγκεκριμένη λίστα του παρόχου σας.

Vodafone

Στην περίπτωση της Vodafone οι ενδιαφερόμενοι συνδρομητές μπορούν να ενταχθούν στο συγκεκριμένο μητρώο, δηλαδή να εξαιρεθούν από τις τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς προωθητικούς σκοπούς, είτε καλώντας στην υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών (19830 ή 1399) είτε να απευθυνθούν σε ένα κατάστημα Vodafone είτε να αποστείλουν email  με θέμα «Ένταξη στο Μητρώο 11»

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ολοκλήρωση της εξαίρεσης του συνδρομητή από προωθητικές ενέργειες υλοποιείται εντός 30 ημερολογιακών ημερών. Στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών από συνεργαζόμενες εταιρείες το χρονικό διάστημα που απαιτείται είναι 45 ημερολογιακές ημέρες κατά μέσο όρο.

OTE – Cosmote

Εάν είστε συνδρομητής Cosmote ή σταθερής τηλεφωνίας OTE είναι πολύ πιθανό να έχετε λάβει ένα μήνυμα το οποίο σας ενημερώνει ότι πρέπει να επιβεβαιώσετε στο συγκεκριμένο μητρώο που τηρεί ο ΟΤΕ και η Cosmote μέχρι τις 25 Νοεμβρίου 2016. Για να επιβεβαιώσετε την εγγραφή του κινητού σας τηλεφώνου μπορείτε είτε να στείλτε 11 στο 1256 δωρεάν ή καλέστε στο 12485 δωρεάν από το κινητό σας τηλέφωνο COSMOTE.  Για να επιβεβαιώσετε την εγγραφή του σταθερού σας τηλεφώνου καλέστε στο 12485 δωρεάν από σταθερό τηλέφωνο ΟΤΕ.

Αν δεν επιβεβαιώσετε την εγγραφή σας στο Μητρώο μέχρι 25/11/16, συμφωνείτε να λαμβάνετε κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Διευκρινίζεται ότι, ακόμα και αν στο παρελθόν έχετε ζητήσει να ενταχθεί ο τηλεφωνικός αριθμός σας στο Μητρώο Άρθρου 11 που τηρεί η εταιρεία, είναι απαραίτητο να επιβεβαιώσετε εκ νέου την εγγραφή σας καθώς με την λήξη της προθεσμίας όσοι συνδρομητές δεν έχουν προχωρήσει στην επιβεβαίωση οι τηλεφωνικοί αριθμοί τους θα διαγραφούν από το Μητρώο 11.

Αν ο αριθμός σας δεν είναι ενταγμένος στο Μητρώο Άρθρου 11, και επιθυμείτε την ένταξή του, μπορείτε να υποβάλετε την αίτησή σας μεταβαίνοντας σε οποιοδήποτε Κατάστημα COSMOTE – Γερμανός, ή καλώντας στο 13888 (Εξυπηρέτηση Οικιακών Πελατών) ή στο 13818 (Εξυπηρέτηση Εταιρικών Πελατών), ή ηλεκτρονικά μέσω της φόρμας επικοινωνίας.

Wind

Εάν είστε συνδρομητής Wind και θέλετε να αποκλείσετε τις κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς μπορείτε να απευθυνθείτε στην Εξυπηρέτηση Πελατών της WIND Ελλάς στο 1260 εφόσον πρόκειται για συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας ή στο 13800 εφόσον πρόκειται για συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας. Εναλλακτικά μπορείτε να επισκεφτείτε ένα κατάστημα WIND ή να αποστείλετε γραπτό υπογεγραμμένο αίτημα με συνημμένη φωτοτυπία ταυτότητος, είτε με αλληλογραφία, είτε με fax στον αριθμό 210-51.00.001 στην Εξυπηρέτηση Πελατών της WIND Ελλάς.

Forthnet

Δυνατότητα καταχώρησης στον Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών έχουν και οι συνδρομητές της Forthnet (φυσικά ή νομικά πρόσωπα).

Οι συνδρομητές έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν την σχετική δήλωση καταχώρησης στον Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών με τρεις τρόπους. Είτε να συνδεθούν στο myaccount.forthnet.gr ή myaccount.nova.gr, είτε να απευθυνθούν σε ένα Κατάστημα Forthnet ή ακόμα και να καλέσουν στο 13831 για οικιακούς πελάτες ή στο 13832 για επιχειρήσεις.

Η καταχώρηση στον ή/και διαγραφή από τον Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών πραγματοποιείται το αργότερο μέσα σε πέντε (5) εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία λήψεως της παρούσας αίτησης καταχώρησης / διαγραφής νομίμως συμπληρωμένης και υπογεγραμμένης.

CYTA

Τέλος για την περίπτωση της CYTA οι συνδρομητές θα πρέπει να υποβάλλουν το αίτημά τους στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών καλώντας στο 13877.

Βεβαίως, η ένταξη στο Μητρώο δεν σημαίνει ότι δεν θα λαμβάνετε κλήσεις από τρίτους, για τις οποίες έχετε δώσει τη ρητή συγκατάθεσή σας. Σε αυτές περιλαμβάνονται και εταιρείες με τις οποίες έχετε συνεργαστεί στο παρελθόν, οπότε και έχουν το δικαίωμα να σας καλέσουν εκ νέου.

Να διευκρινίσουμε ότι το μητρώο αυτό, που όσοι κάνουν προωθητικές ενέργειες πρέπει να προμηθεύονται από τις εταιρίες τηλεφωνίας για να εξαιρούν τους συνδρομητές που είναι εγγεγραμμένοι, περιέχει μόνο τηλεφωνικούς αριθμούς χωρίς να περιέχει προσωπικά στοιχεία.

Ακόμα και οι συνδρομητές οι οποίοι έχουν ήδη μη ανακοινώσιμες συνδέσεις, θα πρέπει να υποβάλλουν νέο αίτημα, εάν επιθυμούν να ενταχθούν και στον ειδικό κατάλογο.

Φυσικά σε περίπτωση φορητότητας του αριθμού σας, χρειάζεται να στείλετε εκ νέου αίτηση εγγραφής στο μητρώο 11 στο νέο σας παροχέα.

Σε περίπτωση που, μετά την επιτυχή καταχώρηση της ανωτέρω δήλωσης καταχώρησης στο τηρούμενο από την Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών, γίνετε αποδέκτης μη ζητηθείσας τηλεφωνικής κλήσης με σκοπό την απευθείας προώθηση αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, έχετε το δικαίωμα προσφυγής (υποβολής σχετικής καταγγελίας) απευθείας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).

Για όσους από εσάς λαμβάνετε και ταχυδρομικό SPAM, ζητήστε από την ΑΠΔΠΧ να ενταχθείτε στο μητρώο του αρ. 13 ή αλλιώς τη λίστα του αρ. 13. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας που πραγματοποιούν προωθητικές ενέργειες είναι υποχρεωμένοι να το συμβουλεύονται πριν την αποστολή του διαφημιστικού υλικού. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας δεν έχουν δικαίωμα να στείλουν διαφημιστικό υλικό σε άτομα που έχουν εγγραφεί στο μητρώο του άρθρου 13 και είναι υποχρεωμένοι να διαγράφουν από τους καταλόγους τους όσους είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό. Μπορείτε να συμπληρώσετε την αίτηση εδώ.