Το όραμα της Volvo είναι από το 2020 και μετά να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα νέο μοντέλο της. Προκειμένου λοιπόν να φτάσει στο στόχο της, η σουηδική εταιρεία σκοπεύει να αντιμετωπίσει την υπερβολική ταχύτητα βάζοντας ένα ανώτατο όριο 180 χλμ./ ώρα.

Ταυτόχρονα εντοπίζει και άλλα δύο πεδία που προκαλούν τόσο προβληματισμό, όσο και ανησυχία σε ό,τι αφορά την ασφάλεια στους δρόμους. Πρόκειται για την οδήγηση υπό τη επήρεια μέθης και η απόσπαση της προσοχής. Ενδεικτικά για τα παραπάνω είναι τα στοιχεία της αμερικάνικης υπηρεσίας για την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με τα οποία στο 30% των θανατηφόρων ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους των ΗΠΑ το 2017 συμμετείχαν οδηγοί υπό την επήρεια ουσιών.

Η άποψη της Volvo είναι πως η μέθη και η απόσπαση προσοχής μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω της εγκατάστασης καμερών και αισθητήρων στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Έτσι θα παρακολουθούνται οι κινήσεις του οδηγού και θα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρεμβαίνει στην περίπτωση που έχει επηρεαστεί από ουσίες ή δεν δείχνει καθόλου προσοχή στο δρόμο. Δεν ανταποκρίνεται δηλαδή σε προειδοποιητικά σήματα και κινδυνεύει να εμπλακεί σε ατυχήματα που θα έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Παραδείγματα συμπεριφορών που μπορούν να καταλήξουν σε σοβαρό ατύχημα είναι η παρατεταμένη απουσία οποιασδήποτε παρέμβασης στο τιμόνι, απρόσεκτες αλλαγές λωρίδας ή πολύ αργοί χρόνοι αντίδρασης, καθώς και οδηγοί που φαίνεται να έχουν τα μάτια τους κλειστά ή εκτός δρόμου για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι παρεμβάσεις από την πλευρά των συστημάτων του αυτοκινήτου θα μπορούσαν να είναι ο περιορισμός της ταχύτητάς του, η αποστολή σήματος στην υπηρεσία βοήθειας Volvo On Call και τέλος, ως ύστατο μέτρο, η ενεργή επιβράδυνση και η ακινητοποίηση.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της μάρκας τα νέα αυτά συστήματα θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας και από τα μοντέλα της που θα χρησιμοποιούν το SPA2, την επόμενη γενιά του μεταβλητού πλαισίου.

CONSEQUENCES OF DANGEROUS BEHAVIOUR

Το διάγραμμα κάνει σαφές το πόσο αυξάνεται ο κίνδυνος υπό την επήρεια ουσιών και ταυτόχρονα δείχνει και τα μέτρα που λαμβάνονται από την πλευρά των συστημάτων του αυτοκινήτου προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος ατυχήματος. Πηγή: Volvo

Όπως δήλωσε ο Håkan Samuelsson, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, η εταιρεία θέλει να ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με το αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα ή ίσως και την υποχρέωση να εγκαθιστούν στα αυτοκίνητά τους τεχνολογίες που αλλάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού. Τώρα που αυτές οι τεχνολογίες είναι διαθέσιμες προς χρήση, το συγκεκριμένο ερώτημα γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό.

Παράλληλα η σουηδική εταιρεία μοιράζεται ξανά την πολύχρονη έρευνά της για τα τροχαία ατυχήματα. Μέσω μιας κεντρικής ψηφιακής βάσης, η Volvo δίνει πρόσβαση σε όλους στα αποτελέσματα των ερευνών της και καλεί τους υπόλοιπους κατασκευαστές να τα αξιοποιήσουν, ώστε οι δρόμοι να γίνουν ασφαλέστεροι για όλους. Ταυτόχρονα με την Πρωτοβουλία E.V.A. (Equal Vehicles for All) μένει πιστή στις αρχές της που βάζουν σε προτεραιότητα το κοινωνικό όφελος πάνω από το στενό οικονομικό κέρδος και συνεχίζει να μοιράζεται τη γνώση της με γνώμονα το γενικό καλό: προωθεί την ισότητα για όλους στην ασφάλεια, δεν πατεντάρει τις καινοτομίες της και δεν περιορίζει την έρευνά της σε αυτό που επιβάλλουν οι κανονισμοί.