Φρανκφούρτη

Ματιές στον κόσμο

H νέα «παλιά» Φρανκφούρτη, το νέο αξιοθέατο της Ευρώπης
Καπνικαρέα

Σκέψου πριν βάλεις το μελάνι σου

Η Καπνικαρέα, η μικρή βυζαντινή εκκλησία στον πολυσύχναστο δρόμο της Αθήνας, είναι από τα μνημεία-θύματα της πόλης που υποφέρουν συχνά από τα συνθήματα και τα γκράφιτι κάποιων ομάδων. Oπως η Στοά του Αττάλου προς την πλευρά του ΗΣΑΠ που οι συντηρητές της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών τρέχουν κάθε τόσο να καθαρίσουν στις 4 το πρωί. Ακόμη περισσότερο το μνημείο Λυσικράτους στην Πλάκα που δοκιμάζεται από τις μουντζούρες, με σπρέι ή μπογιά, πολύ συχνά. Μια από τις πολλές αρμοδιότητες της δραστήριας εφορείας είναι και η αφαίρεση των γκράφιτι από τα μνημεία και όχι ο καθαρισμός σύγχρονων τοίχων και κτιρίων της πόλης, υπόθεση του δήμου.
vintaga

Η ρεαλιστική ανέλκυση της Αθήνας του 1950

Με μία κίνηση προσεκτικά ζυγισμένη και θαυμαστά εκτελεσμένη, ο Αλέξης Πανσέληνος μας παρέδωσε τα «Ελαφρά Ελληνικά Τραγούδια», το νέο του μυθιστόρημα (εκδ. Μεταίχμιο), ως μια διαθήκη ή ως μια τοιχογραφία της Αθήνας της δεκαετίας του 1950. Είναι τέτοια η ιστορική συγκυρία της δικής μας εποχής, που η υποδοχή ενός τέτοιου λογοτεχνικού έργου συμβαίνει σε ένα καθεστώς γενικευμένης ψυχικής δυσφορίας ή ακόμη σε ένα καθεστώς περιρρέοντος συναισθηματικού ελλείμματος.
pilos

Ενας κόσμος πλασμένος από χρώματα και πηλό

Oρίζοντας έναν τρόπο θέασης του κόσμου, η Κατερίνα Γιάννακα αποκαλύπτει αυτήν την περίοδο έναν πυκνό, κατάφορτο κήπο εικαστικών συγκινήσεων. Δύσκολα θα μπορούσε κανείς να διαβεί ανάμεσα στη ζωγραφική της και στα κεραμικά της αλώβητος από τον καταιονισμό των χρωμάτων, μια πανδαισία σχεδόν ψευδαισθητική, καθώς το προσωπικό λεξιλόγιο της Κατερίνας Γιάννακα προέρχεται από ένα κοίτασμα βαθύ στον πυρήνα, σχεδόν, της καλλιτεχνικής πράξης.
theatro

Η «Θεατροπαρέα» μάς λέει Bonasera για έξι μαγιάτικες βραδιές

Με δέκα χρόνια ζωής αι πολλές δημοφιλείς παραστάσεις στο ενεργητικό της, η «Θεατροπαρέα» είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αθηναϊκά πειράματα. Ξεκίνησε το 2008, όταν μια συντροφιά φίλων, που αγαπούσαν το θέατρο αλλά δεν είχαν ποτέ επαγγελματική σχέση με το σανίδι, αποφάσισε να ανεβάσει ένα έργο με δικά της έξοδα, προσφέροντας τα έσοδα για σκοπούς φιλανθρωπικούς.
bowie_

Όταν ο Ντέιβιντ Μπάουι ζωγράφιζε τον εαυτό του

Ήταν ακούραστα δημιουργικός, πειραματιζόταν με τη μουσική και τη μόδα, δούλεψε ως μίμος, δούλεψε σε καμπαρέ. Ο Ντέιβιντ Μπόουι όλα αυτά και πολλά άλλα. Να αποτολμά, όμως, και στον καμβά; Ο αεικίνητος να περιορίζεται στο πλαίσιο του τελάρου; Γιατί ο Ντέιβιντ ζωγράφιζε. Φεύγοντας, άφησε πίσω του σειρά αυτοπροσωπογραφιών (και πορτρέτων, σαν αυτό του Ίγκι Ποπ).
xatzidakis

Ταξίδι στο όνειρο του Μάνου Χατζιδάκι

Με την «ευλάβεια Ηλιου» και με μιαν επανάσταση που «αντί για τανκ θα έχει μύθους τραγουδισμένους από ένα μελαχρινό έφηβο της παιδικής χορωδίας των ανακτόρων», συνεχίζεται ο σημαντικός «Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις» στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Πρόκειται για τα έργα «15 Εσπερινοί» και «Μυθολογία», τους οποίους ο ίδιος ο συνθέτης προσδιόριζε –αντίστοιχα– με αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο.
mak

«Πρόβλημα η γλώσσα του πεσιμισμού»

To πρόβλημα έχει ως εξής: ένας πλανόδιος πωλητής πρέπει να ταξιδέψει σε μια σειρά από διαφορετικές πόλεις από τις οποίες δεν μπορεί να περάσει παρά μόνο μία φορά. Ποια είναι λοιπόν η βέλτιστη διαδρομή ώστε να γυρίσει πίσω στην πόλη-αφετηρία στον συντομότερο χρόνο;
athens

Προς μια νέα «Τριλογία» της Αττικής

Μια νέα ιδέα για την Αθήνα είναι η δημιουργία ενός διευρυμένου τουριστικού προϊόντος, επώνυμου και ανθεκτικού. Μπορεί να ακούγεται ως επικοινωνιακό τέχνασμα, αλλά η ιδέα που φέρνει τώρα στον δημόσιο διάλογο το «Διάζωμα» εκκινεί από ένα πνευματικό περιεχόμενο, στηρίζεται σε μια απλή αλλά μεγαλειώδη σύλληψη και συσπειρώνει ανθρώπους πρόθυμους να συνδράμουν. Ο Σταύρος Μπένος, ως πνευματικός ηγήτωρ της νέας Αθηναϊκής Τριλογίας (Ελευσίνα-Αθήνα-Λαύριο), έφερε πρόσφατα την 5η Συνάντηση των Εταιρικών Μελών του Σωματείου «Διάζωμα» στην Ελευσίνα και όρισε το Λαύριο ως υποδοχέα και κέντρο της φετινής γενικής συνέλευσης, που θα ακολουθήσει, ορίζοντας στη διάρκεια του τρέχοντος έτους τους ακρογωνιαίους λίθους του Τριγώνου της Αττικής.
doukaki

Η μυθολογία της νύχτας στη ζωγραφική του Φραγκίσκου Δουκάκη

Σε έναν κόσμο σιωπής, όπως επιβάλλει η νύχτα, ο Φραγκίσκος Δουκάκης χτίζει αθόρυβα ένα διακριτό σύμπαν. Ανάμεσα στα «Νυχτερινά» του, τη νέα ενότητα έργων του, με τους χλωμούς προβολείς στις προκυμαίες, τα μπλε και τα μωβ του σκότους, τα κόκκινα της μητρόπολης τη νύχτα, τα βαθιά πράσινα και τις σκοτωμένες ώχρες, ο Φραγκίσκος Δουκάκης υπαινίσσεται μια παράλληλη ανάγνωση ενός τοπίου αμφίσημου, κρυπτικού και φευγαλέα αναγνωρίσιμου.

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας. Πληροφορίες

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο