Γιάννης Μπάκος, Υπεύθυνος του TriBeCA ενός από τα πιο προσεγμένα και κεφάτα cafe-bar της Θεσσαλονίκης. Εκεί τον συνάντησε το simposio.news

tribeca-thessaloniki-paralia

Το TribeCA βρίσκεται στον πιο πολυσύχναστο δρόμο της Θεσσαλονίκης και αναπόφευκτα δέχεστε κόσμο διαφόρων ηλικιών, με διάφορα γούστα, τουρίστες με διαφορετικές κουλτούρες. Πώς μπορείτε και κρατάτε μια ταυτότητα στο μαγαζί με τόσες διαφορές στο πελατολόγιο;

Αυτές τις διαφορές τις έχουμε περιορίσει και χωρίσει μέσα στις ώρες της ημέρας. Ξεκινάμε το πρωί στις 9:00 με τις μεγαλύτερες ηλικίες που έρχονται να απολαύσουν τον καφέ τους, αργότερα έρχονται οι φοιτητές οι οποίοι έχουν τελειώσει τα μαθήματά τους και έρχονται να χαλαρώσουν, το απόγευμα έρχονται τα μικρότερα παιδιά που βγαίνουν στη Λεωφόρο Νίκης, ηλικίας 17-20, και το βράδυ λειτουργούμε σαν bar. Οπότε το μαγαζί λειτουργεί ως all day bar, και έχουμε προσπαθήσει να προσαρμόσουμε το μαγαζί στις διάφορες ώρες ανάλογα με τον κόσμο μας, είτε στη μουσική, είτε στο ύφος του μαγαζιού. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπουμε αλκοόλ κάτω των 17, όπως και το τσιγάρο και είμαστε κάθετοι σ’ αυτό το κομμάτι.

Υπάρχουν πελάτες που έρχονται μόνο στα Live;

Τα τελευταία χρόνια, επειδή έχει αρχίσει η διασκέδαση να κάνει μια “κοιλιά” στο κομμάτι της “σκληρής νύχτας”, έχει αρχίσει ο κόσμος να προτιμά τους μικρούς χώρους, περιορίζοντας έτσι τα έξοδά του. Ο κόσμος της Θεσσαλονίκης, που φημιζόταν για τη νυχτερινή διασκέδαση, (μπουζούκια, clubs) τώρα έχει “γυρίσει” τη διασκέδασή του στα live σε bar. Το TriBeCA με τα Lives που διοργανώνει, δίνει την ευκαιρία στον κόσμο να περάσει πάρα πολύ όμορφα με πολύ λίγα χρήματα.

Ποια ποτά έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση;

Συνήθως τα λευκά ποτά καταναλώνονται περισσότερο. Βέβαια είναι ανάλογα και με την εποχή, το χειμώνα καταναλώνεται περισσότερο το ουίσκι, το ρούμι, και το καλοκαίρι ξεκινούν τα λευκά ποτά, βότκα, τζιν, τεκίλα, λευκό κρασί κλπ. Λόγω της οικονομική κρίσης, δυστυχώς το σκληρό ποτό αρχίζει και πεθαίνει, λέγοντας σκληρό ποτό εννοώ ουίσκι, τζιν, βότκα, ρούμι. Ο κόσμος προτιμά να πιει μια μπύρα, ένα ποτήρι λευκό κρασί, έναν φυσικό χυμό. Άλλωστε και η κατανάλωση έχει περιοριστεί, για παράδειγμα ένα ζευγάρι πριν τρία χρόνια κατανάλωνε κατά μέσο όρο 4 ποτά, ενώ τώρα έχει περιοριστεί στα 2.

Σταμάτησε η «μαγκιά» ή χάθηκαν οι large πελάτες;

Εγώ θα το έλεγα διαφορετικά.

Τελείωσε το “δήθεν” πια. Άρχισε ο κόσμος να υπολογίζει και τα 5 ευρώ.

Γι’ αυτό και τα μαγαζιά έχουν αρχίσει να είναι πολύ πιο προσεγμένα, γιατί ο πελάτης απαιτεί αυτά τα 5 ευρώ που έχει, να τα αξιοποιήσει σωστά. Οι barman παρακολουθούν συχνά σεμινάρια με θέμα τα ποτά, ή τον καφέ, ή για τα κρασιά γιατί πλέον είναι υποχρέωση να είμαστε ενημερωμένοι, και οι barman και οι επιχειρηματίες. Γιατί τώρα οι «Large» δεν είναι δήθεν, αλλά υπέρ της ποιότητας σε κάθε επίπεδο.

Ποια η σχέση των επαγγελματιών του κλάδου με τις κάβες; Στρέφεται ο επιχειρηματίας σε β’ ή γ’ ποιότητας ποτά;

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο simposio.news

Πατήστε εδώ