Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι διατροφικές συνήθειες που έχουν επικρατήσει στον δυτικό κόσμο ευθύνονται σε έναν σημαντικό βαθμό για πολλές ιατρικές παθήσεις, με τα καρδιαγγειακά νοσήματα να βρίσκονται αναμφίβολα στις πρώτες θέσεις της εν λόγω λίστας.

Πράγματι, όπως σύγχρονες έρευνες «δείχνουν», οι καρδιοπάθειες αποτελούν «μάστιγα» της εποχής μας αφού αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου παγκοσμίως.

Για την ακρίβεια, οι καρδιαγγειακές παθήσεις αποτελούν την πρώτη αιτία απώλειας ζωής στις αναπτυγμένες χώρες -μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα- στις μέρες μας. Αυτός είναι ο λόγος που η καρδιά βρίσκεται τώρα στο προσκήνιο.

Η σημασία της πρόληψης και της σωστής διατροφής
Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, προκειμένου να προστατεύσουμε την καρδιά μας και να διασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία της;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το «κλειδί» -και σε αυτή την περίπτωση- είναι η πρόληψη. Πέρα από τους παράγοντες τους οποίους δεν μπορούμε να ελέγξουμε, όπως την ηλικία, το φύλο και το οικογενειακό ιστορικό, υπάρχουν αρκετά σημεία στα οποία μπορούμε να εστιάσουμε προκειμένου να προστατεύσουμε την καρδιά μας.

Συγκεκριμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και το κατάλληλο στήριγμα, μπορούν να μας βοηθήσουν να κρατήσουμε μακριά -σε μεγάλο βαθμό- τις καρδιοπάθειες.

photo 2

Πιο αναλυτικά, η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας και η στροφή σε περισσότερο υγιεινές διατροφικές συνήθειες, μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο σε ό,τι αφορά στη διατήρηση της συνολικής υγείας και την προστασία της καρδιάς.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το κομμάτι της διατροφής ειδικότερα, σήμερα γνωρίζουμε πως υπάρχουν πολύτιμα συστατικά τα οποία μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμους «συμμάχους» για την καρδιά.

Τα Ω3 λιπαρά οξέα, η Μονακολίνη Κ (που προέρχεται από το εκχύλισμα του κόκκινου ρυζιού) και το Συνένζυμο Q10 είναι κάποια από τα πιο σημαντικά και σίγουρα αξίζουν μια θέση στο διατροφικό μας «μενού». Μπορούμε να τα βρούμε σε συγκεκριμένα τρόφιμα, αλλά και σε κάποιο κλινικά μελετημένο συμπλήρωμα διατροφής.

Τα Ω3 λιπαρά οξέα στο «μικροσκόπιο»

Σε ό,τι αφορά στην προστασία της καρδιάς, βέβαια, στο επίκεντρο βρίσκονται σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια τα «καλά» ακόρεστα Ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία και προαναφέραμε. Αυτός είναι ο λόγος που αξίζει να τα βάλουμε κάτω από το «μικροσκόπιό» μας και να αναφερθούμε περαιτέρω σε αυτά τα πολύτιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό συστατικά.

Πρόκειται για καλής ποιότητας λιπαρά τα οποία, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Maryland των Ηνωμένων Πολιτειών που είδε το «φως» της δημοσιότητας το 2017, πέρα από τη μείωση του κίνδυνου καρδιαγγειακής νόσου, συμβάλλουν στη βελτίωση της μνήμης και της γνωστικής απόδοσης.

Κύρια πηγή Ω3 λιπαρών οξέων είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί και οι σαρδέλες, ενώ τα πολύτιμα αυτά συστατικά περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- σε ξηρούς καρπούς, όπως τα καρύδια, στα αβοκάντο και τα αβγά. Για να προσλαμβάνουμε την επαρκή ποσότητα, βέβαια, και όλα τα οφέλη των Ω3 λιπαρών οξέων μπορούμε επίσης να στραφούμε σε ένα κλινικά μελετημένο συμπλήρωμα διατροφής.

p2

Σε κάθε περίπτωση, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι έφτασε πλέον ή ώρα να στραφούμε σε περισσότερο υγιεινές επιλογές και να απομακρυνθούμε από τις αρνητικές επιρροές του σύγχρονου τρόπου ζωής, κάνοντας μικρές -αλλά σίγουρα σημαντικές- αλλαγές στη διατροφή μας και φυσικά, φροντίζοντας να μην παραλείπουμε τα απαραίτητα ιατρικά τσεκάπ. Το κομμάτι της πρόληψης είναι αναμφίβολα το πιο σημαντικό σε ό,τι αφορά στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς μας.