Το να μιλάμε ή να πληκτρολογούμε στο τηλέφωνο έχει αποδειχτεί πως είναι επικίνδυνο εδώ και χρόνια και αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος ύπαρξης πλατφορμών όπως το CarPlay της Apple και το Android Auto, υποσχόμενα μία πιο ασφαλή χρήση των infotainment συστημάτων των αυτοκινήτων, κρατώντας ταυτόχρονα τον οδηγό διαρκώς συνδεδεμένο.

Ωστόσο μία νέα μελέτη από την RoadSmart αποδεικνύει πως μάλλον δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Η μελέτη μέτρησε τους χρόνους αντίδρασης των οδηγών κατά τη διάρκεια διάφορων δραστηριοτήτων σχετικών με το τηλέφωνο. Διαπίστωσε πως ενώ η πληκτρολόγηση ενός μηνύματος καθώς οδηγείτε αυξάνει το χρόνο αντίδρασης κατά 35%, η χρήση του touch σε Android Auto και CarPlay αυξάνει αυτό το χρόνο πάνω από 50%. Συγκεκριμένα, η προσπάθεια του οδηγού να ακουμπήσει την οθόνη τον δυσκόλευε να διατηρήσει τη θέση του οχήματος στις λωρίδες, καθώς και να διατηρήσει μία σταθερή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Οι χρόνοι αντίδρασης αυξάνονταν όταν ο οδηγός προσπαθούσε να διαλέξει μουσική μέσω του Spotify, ενώ η χρήση του touch και στις δύο πλατφόρμες ανάγκαζε τον οδηγό να πάρει τα μάτια του από το δρόμο για περισσότερο χρόνο από τον προτεινόμενο από την National Highway Safety Administration. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός υποτιμούσε το χρόνο που έπαιρνε τα μάτια του από το δρόμο, θεωρώντας πως ήταν για 5 δευτερόλεπτα λιγότερο από το πραγματικό.

Η χρήση των δύο συστημάτων μόνο με φωνητικές εντολές, μείωσε κατά πολύ το χρόνο αντίδρασης, αλλά όχι όσο θα περίμενε κανείς μιας και το Apple CarPlay συγκεκριμένα παρέμεινε και πάλι πιο ψηλά από την πληκτρολόγηση κειμένου στο κινητό, με ποσοστό 36%.

Σε κάθε περίπτωση, η χρήση είτε του τηλεφώνου, είτε του CarPlay, είτε του Android Auto υπό οποιαδήποτε μορφή, αυξάνει δραματικά το χρόνο αντίδρασης ακόμα και σε σχέση με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στο ελάχιστο όριο.