Ένα ενεργό σύστημα αναζητά η Formula 1 για την προστασία του ανοικτού cockpit, ώστε να πετύχει την βελτίωση των προδιαγραφών ασφάλειας χωρίς να καταστραφεί η εμφάνιση των μονοθεσίων και να πληγεί η εικόνα της F1.

Γίνεται λόγος για ένα προστατευτικό, roll bar ή κάποιας μορφής ασπίδα, που θα αναδύεται αυτόματα για να προστατέψει το κεφάλι του οδηγού μόνο όταν είναι απαραίτητο. Κάτι ανάλογο υπάρχει σε κάποια roadster αυτοκίνητα παραγωγής, με το roll bar κρυφό ώστε να μην χαλάει την σχεδίαση, αλλά να εκτινάσσεται πίσω από τα καθίσματα όταν οι αισθητήρες αντιληφθούν την πιθανότητα ανατροπής.

Η διαρκής εξέλιξη της τεχνολογίας σε αισθητήρες και κάμερες ραντάρ θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα τέτοιο σύστημα που θα «έβλεπε» εγκαίρως ένα θραύσμα να ίπταται ώστε να ενεργοποιήσει την ασπίδαπροστασίας. Υπάρχουν βεβαίως πολλές τεχνικές προκλήσεις. Το σύστημα θα πρέπει να δουλεύει αξιόπιστα και να μην παρεμποδίζει την ορατότητα του οδηγού όταν θα πετάγεται ξαφνικά μέσα στο οπτικο του πεδίο. Είναι πολύ δύσκολο, αλλά αν κάπου θα μπορούσε να εξελιχθεί ένα τέτοιο σύστημα, που αλλού από τον κόσμο των Grand Prix;

Να θυμήσουμε ότι στην πρόσφατη συνάντηση της ομάδας στρατηγικού σχεδιασμού της F1, αναβλήθηκε η χρήση του συστήματος HALO για την προστασία του ανοικτού cockpit αναβλήθηκε για τουλάχιστον έναν χρόνο.

Η διάταξη roll bar που είχε προτείνει και εξελίξει η Ferrari είχε την υποστήριξη της FIA αλλά και των οδηγών, σε μεγάλο ποσοστό. Και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το 2017. Έτσι, μοιάζει περίεργο πως η ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού που συνεδρίασε την Πέμπτη πριν το γερμανικό GP κατέληξε ότι το σύστημα δεν είναι τελικά αρκετά εξελιγμένο και ώριμο για άμεση χρήση από την επόμενη χρονιά.

Η FIA, θέλοντας να δικαιολογήσει την απόφαση της ομάδας στρατηγικού σχεδιασμού, αναφέρει ως βασική αιτία της αναβολής χρήσης του συστήματος προβλήματα ορατότητας. Πάντως οι οδηγοί στις δηλώσεις τους ακόμη και μετά την απόφαση υποστηρίζουν την χρήση του Halo. Το οποίο φαίνεται ότι είναι οι ομάδες που δεν θέλουν, κυρίως λόγω της άσχημης ομολογουμένως εμφάνισης, η οποία ενδεχομένως να μην ελκυστική για τους χορηγούς.

Η αναβολή αυτή θα δώσει χρόνο για περαιτέρω εξέλιξη τόσο του Halo όσο και του Aeroscreen, της λύσης που είχε προτείνει η Red Bull αλλά είχε απορριφθεί έναντι του Halo. Η FIA δηλώνει διατεθιμένη να επανεξετάσει όλες τις λύσεις.

Πηγή: drive.gr