…και μερικές ακόμη συμβουλές που θα θωρακίσουν τη δύναμη και τη λάμψη των μαλλιών σας από το κρύο.

Ναι, το καλοκαίρι ίσως είναι η χειρότερη εποχή για την υγεία και την εικόνα των μαλλιών σας -εξαιτίας της σφοδρής ηλιακής ακτινοβολίας, του αλατιού της θάλασσας και του χλωρίου της πισίνας-, ωστόσο και ο χειμώνας δεν πάει πίσω. Η celebrity Αγγλίδα δερματολόγος-τριχολόγος Anabel Kingsley, λέει: «Η κατακόρυφη πτώση της θερμοκρασίας στο εξωτερικό περιβάλλον συνδυαστικά με την γενικευμένη υγρασία στους εσωτερικούς χώρους, οδηγεί κάθε χειμώνα τα μαλλιά σας στο χάος: αφυδάτωση και σπάσιμο μαζί με λιπαρότητα, φριζάρισμα και έλλειψη απαλότητας μαζί με νότισμα, δημιουργούν έναν αντίκτυπο στην ποιότητα της τρίχας, που μπορεί να την οδηγήσει σε μαρασμό».

Φυσικά, εκτός από το τσουχτερό κρύο, τον πολύ ξηρό αέρα, τη βροχή και τα «σκοτσέζικα ντους» μεταξύ εξωτερικής ψύξης και εσωτερικής θέρμανσης, πάντα υπάρχει και η απειλή της υπεριώδους ηλιακής ακτινοβολίας, η οποία απειλεί τα μαλλιά όπως και το δέρμα, χειμώνα-καλοκαίρι. Γι’ αυτούς τους λόγους, η Kingsley δίνει τις 5 σωτήριες συμβουλές για να έχετε μαλλιά απαλά, λαμπερά και υγιή καθ’ όλη τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.

Βρίσκεστε σε απόγνωση με τα μαλλιά σας; Διαβάστε αυτό.

Ο θεμελιώδης κανόνας είναι να μειώσετε στο μισό την συχνότητα λουσίματος: «Το καλοκαίρι, σίγουρα τα μαλλιά σας εκλιπαρούν για λίγο περισσότερο νερό, καθαρισμό και θρέψη, όμως το χειμώνα το μόνο που ζητούν είναι σταθερή ενυδάτωση», λέει η τριχολόγος και συμβουλεύει: «Τους κρύους μήνες, το καθημερινό λούσιμο μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στα μαλλιά σας, επειδή η τρίχα χρειάζεται περισσότερη ποιοτική εσωτερική θρέψη παρά εξωτερική ενυδάτωση. Γι’ αυτό τα καλοκαίρια πρέπει να αποφεύγονται τα conditioners, ενώ το χειμώνα επιβάλλονται. Απ’ την άλλη, είναι και το θέμα της συχνής εφαρμογής σαμπουάν», λέει η Kingsley και εξηγεί: «Αν το προϊόν καθαρισμού των μαλλιών δεν έχει σύνθεση που να προάγει την παραγωγή των φυσικών ελαίων του τριχωτού της κεφαλής και της τρίχας, τότε τα μαλλιά σας θα γίνονται όλο και πιο αδύναμα, θαμπά, ξηρά, εύθραυστα και ατίθασα». Ο χρυσός κανόνας; «Προσπαθήστε να λούζεστε μία με δύο φορές την εβδομάδα, για να τα βοηθήσετε να παραμείνουν υγιή και λαμπερά. Για βέλτιστα αποτελέσματα, χρησιμοποιήστε σαμπουάν και μαλακτικό με συστατικά όπως ελαιόλαδο, μέλι, έλαια αμυγδάλου, πρωτεΐνες σιταριού, προβιταμίνη Β5 και  βιταμίνη Ε, φροντίζοντας να απλώνετε μαλακτικό μετά από κάθε λούσιμο. Αυτό θα κρατήσει τα μαλλιά σας ενυδατωμένα και θα αναπληρώσει τα έλαια που απομακρύνθηκαν από το σαμπουάν», λέει η ειδικός και προσθέτει: «Εφαρμόστε επίσης μια μαλακτική μάσκα μαλλιών εντατικής θρέψης (ιδανικά συστατικά είναι το αργανέλαιο, το μέλι, το ελαιόλαδο, τα αμινοξέα και η αλόη) μια φορά την εβδομάδα. Αυτή η κούρα θα προσφέρει αναζωογόνηση και ενυδάτωση από τη ρίζα ως τις άκρες».

Η ειδικός, φυσικά, επιμένει στην όσο το δυνατόν λιγότερη χρήση θερμού σεσουάρ και σίδερου ισιώματος κατά τη διάρκεια του χειμώνα, καθώς μπορεί να αφυδατώσουν τα μαλλιά σας κάνοντάς τα εύθραυστα και δημιουργώντας ψαλίδα. «Εάν, ωστόσο, κάτι τέτοιο είναι αναπόφευκτο, φροντίστε τουλάχιστον να έχετε εφαρμόσει πρώτα ορό, σπρέι ή κρέμα προστασίας από τη θερμότητα». Και κάτι τελευταίο που συμβουλεύει η διάσημη τριχολόγος: «Τριμάρετε τα μαλλιά σας κάθε 3-6 εβδομάδες, για να αφαιρέσετε την ψαλίδα. Αυτό θα τα κρατήσει υγιή και θα τα βοηθήσει να αναπτυχθούν. Επίσης, με το τακτικό κούρεμα, τα μαλλιά σας θα παραμείνουν λαμπερά και δεν θα σπάνε τόσο εύκολα».