ΓΑΔΘ: Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή περιστατικών εξαπάτησης πολιτών

Επιτήδειοι απευθύνονται κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα και χρησιμοποιούν διάφορα προσχήματα – τεχνάσματα με σκοπό να τους αποσπάσουν χρηματικά ποσά, κοσμήματα κ.α. Τι συμβουλεύει η αστυνομία.

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, με σκοπό την αποφυγή περιπτώσεων εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, οι οποίοι απευθύνονται κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα και χρησιμοποιούν διάφορα προσχήματα – τεχνάσματα (πρόσχημα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, πρόσχημα νοσηλείας συγγενικού προσώπου, προσποιούμενοι τους τεχνικούς επικαλούμενοι υποτιθέμενη ηλεκτρολογική βλάβη κ.α.) προκειμένου να τους αποσπάσουν χρηματικά ποσά, κοσμήματα κ.α., συνιστά:

  • Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές (καλέστε το ¨100¨), ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

 

  • Για περισσότερες χρήσιμες συμβουλές και ενημέρωση σχετικά με τις συνηθέστερες μορφές εξαπάτησης, μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (hellenicpolice.gr) στο πεδίο Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές.