Ψάχνετε εναλλακτικούς τρόπους να λάβετε βιταμίνη C τώρα που η εποχή επιβάλλει την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού μας; Σε αυτά τα φρούτα που μας έρχονται από τροπικά εδάφη, θα την βρείτε, μαζί με άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Παπάγια
Στην Ασία αποτελεί αγαπημένη επιλογή μετά το γεύμα, καθώς βοηθά στην πέψη, ενώ είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και καροτενοειδή, τα οποία έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Η άγουρη παπάγια μπορεί να αξιοποιηθεί και για τουρσί και στην Ταϊλάνδη χρησιμοποιείται στην πικάντικη, ξινή και τραγανή σαλάτα som tham.

Μπανάνα
Μπορεί να είναι τροπική, αλλά είναι αρκετά διαδεδομένη στην Ελλάδα και έχει τη δική της θέση πάντα στη φρουτιέρα μας. Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Β, C, ενώ είναι διάσημη ως διατροφική πηγή καλίου, που βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Ακόμη, περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη, που βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου και τη διάθεση και μπορεί εύκολα να αποτελέσει σνακ οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Οι τροπικές μπανάνες, ειδικά οι πιο μικρές, είναι πιο γλυκές και συχνά σερβίρονται τηγανητές (goring pisang) στη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία.

Ανανάς
Ο φρέσκος ανανάς δεν είναι μόνο ένα ζουμερό φρούτο πλούσιο σε βιταμίνη C, αλλά κι ένας αποτελεσματικός τρόπος να βελτιώσετε την πέψη σας, χάρη στο ένζυμο βρωμελαΐνη που περιέχει. Στην Ασία, ο ανανάς καταναλώνεται φρέσκος και σκέτος, αλλά προστίθεται και σε σαλάτες, όπως στην rojak, που περιέχει φρούτα και λαχανικά. Χρησιμοποιείται, επίσης και στο satay (ψητό κρέας σε σουβλάκι, με σάλτσα), αλλά και σε διάφορες σάλτσες.

Jackfruit
Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στην Ελλάδα, ειδικά στους χορτοφαγικούς κύκλους, αφού μπορεί να αντικαταστήσει επάξια το κρέας σε διάφορα πιάτα. Η γεύση του είναι κάτι ανάμεσα σε μπανάνα και ανανά, αλλά η υφή του θυμίζει κρέας και είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, C, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο, ωφελώντας τα οστά. Σε χορτοφαγικά πιάτα χρησιμοποιείται κυρίως άγουρο, ενώ όταν ωριμάσει μπορεί να καταναλωθεί και μόνο του, να προστεθεί σε smoothies ή ακόμα και να τηγανιστεί.

Μάνγκο
Τα μάνγκο έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και Α, που έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και μπορούν να καταναλωθούν σκέτα, αλλά και σε επιδόρπια. Οι πουτίγκες με μάνγκο και τα ζελέ είναι πολύ δημοφιλή στη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, ενώ στην Ταϊλάνδη, όταν το φρούτο ωριμάσει, συνοδεύει το ρύζι, μαζί μα γάλα καρύδας. Στην άλλη πλευρά, στην Τζαμάικα, τα φύλλα του μάνγκο χρησιμοποιούνται σε τσάι για την καταπολέμηση του βήχα και του άσθματος.

Αβοκάντο
Με υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά, το αβοκάντο καταναλώνεται σε μιλκσέικ σε χώρες όπως η Ινδονησία, ενώ στην Ελλάδα ταιριάζει πολύ σε πράσινα smoothies. Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε κάλιο, βιταμίνη C και Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που κάνουν καλό στην καρδιά και χαμηλώνουν τη χοληστερίνη και τη φλεγμονή στον οργανισμό.

Καρύδα
Το νερό καρύδας αποτελεί εξαιρετική πηγή ηλεκτρολυτών και είναι ιδανικό για ενυδάτωση, ενώ η λευκή σάρκα της είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Χρειάζεται βέβαια λίγη προσοχή, καθώς αποδίδει πολλές θερμίδες (354 στα 100 γραμμάρια) και το λάδι της έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.