Δραστική μείωση ρύπων από αυτοκίνητα, επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

oxima-eksatmisi

Νέα δεδομένα, αναφορικά με τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από οχήματα, θα ισχύσουν στην Ευρώπη.

Η Ευρώπη και πάλι πρωτοπορεί, όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, με αποφάσεις για δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη από χρόνια έχει λάβει σοβαρά μέτρα και τα έχει εφαρμόσει, με τους κατασκευαστές οχημάτων να έχουν συμμορφωθεί στις αποφάσεις, επενδύοντας τεράστια ποσά στην εξέλιξη τόσο των κινητήρων, όσο και στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Κι είναι επίσης αλήθεια, ότι στην Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση έχει κάνει σοβαρά βήματα τα τελευταία χρόνια, όχι όμως και στην Ελλάδα που είμαστε ουραγοί των εξελίξεων.

Τα μέτρα μέτρα που λαμβάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θεωρούνται δραστικά, αλλά πολλοί επιμένουν ότι ενδεχομένως να είναι ανεφάρμοστα, καθώς οι κατασκευαστές οχημάτων θα πρέπει να επενδύσουν εκ νέου δισεκατομμύρια, προκειμένου να εξελίξουν νέους κινητήρες, πιο οικονομικούς σε κατανάλωση και ρύπους, αλλά κυρίως να εξελίξουν την ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας είτε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, είτε plug-in υβριδικά, που φορτίζονται από πρίζα, αλλά φέρουν κιόλας κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Στο δια ταύτα, τώρα. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, από τα καινούρια αυτοκίνητα, θα πρέπει να μειωθούν κατά 37,5% έως το 2030, ενώ από φορτηγά κατά 31%. Θα υπάρχει και ενδιάμεσο στάδιο, με μείωση των εκπομπών CO2 κατά 15% έως το 2025.

Πάντως, η Γερμανία, που διαθέτει κατασκευαστικούς κολοσσούς, θεωρεί ότι το 30% της μείωσης είναι πιο ρεαλιστικό, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι η ηλεκτροκίνηση ενδεχομένως να δημιουργήσει ζητήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας και να χαθούν θέσεις εργασίας.

Αυτό που απομένει, είναι οι Ευρωβουλευτές και το Συμβούλιο να πρέπει να υπογράψουν τη συμφωνία, ίσως πριν από τις ευρωεκλογές του Μαΐου 2019.