Την Πρωτομαγιά, το παραδοσιακό μάζεμα λουλουδιών για το πλέξιμο στεφανιού, συνδυάζεται μερικές φορές με ένα πικνίκ. Μπορεί τα μέτρα για την αποφυγή της εξάπλωσης του COVID-19 να ματαιώνουν την πατροπαράδοτη έξοδο της Πρωτομαγιάς, αλλά εμείς δεν το βάζουμε κάτω! Απολαύστε ένα διαφορετικό γεύμα και κάντε ένα πικνίκ… στο σπίτι σας! Αν έχετε κήπο, είστε από τους τυχερούς που μπορείτε να βγείτε έξω και να κάνετε το πικνίκ σε ένα πιο κλασικό σκηνικό. Αν μένετε σε διαμέρισμα, βγείτε στο μπαλκόνι ή ακόμα στρώστε ένα καρό τραπεζομάντηλο και απολαύστε κλασικά εδέσματα ενός πικνίκ στο σαλόνι σας!

Ο λόγος που σας το προτείνουμε; Για να αλλάξουμε τη «διατροφική» μας ρουτίνα. Η υγιεινή διατροφή, για να γίνει τρόπος ζωής, είναι καλό να έχει εναλλαγές, όσο πιο ενδιαφέρουσα την κάνετε, τόσο πιο εύκολο να την ακολουθείτε μακροπρόθεσμα. Παρακάτω σας δίνουμε μερικές νόστιμες επιλογές προς έμπνευση!

Κεφτεδάκια

shutterstock-1375130087.jpg

Τα κεφτεδάκια είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός πικνίκ. Για να τα κάνετε πιο υγιεινά, αντί για ψωμί ή φρυγανιά, προσθέστε βρώμη, φουσκώνουν το ίδιο ικανοποιητικά. Επίσης, τρίψτε και κάποιο λαχανικό, όπως κολοκυθάκι, για να δώστε περισσότερη υγρασία και να παραμείνουν ζουμερά. Με αυτόν τον τρόπο μεγαλώνετε τον όγκο, χωρίς να αυξάνονται ιδιαίτερα οι θερμίδες. Βρείτε μία ελαφριά συνταγή εδώ.

«Τηγανητές» πατάτες

shutterstock-686744980.jpg

Οι πατάτες συνοδεύουν τέλεια τα κεφτεδάκια αλλά δε χρειάζεται να είναι θερμιδική βόμβα. Εναλλακτικά, κόψτε τες σε σχήμα τηγανητής πατάτας, ανακατέψτε με ελαιόλαδο και λίγο αλάτι και ψήστε σε δυνατό φούρνο σε λαδόκολλα. Μπορείτε μαζί με τις πατάτες, να ψήσετε και καρότα σε σχήμα τηγανητής πατάτας, θυμίζουν πολύ ψημένη γλυκοπατάτα!

Ντοματοσαλάτα με τυρί φέτα & χαρουποντακάκια

shutterstock-529397638.jpg

Για εμένα δε γίνεται πικνίκ χωρίς ντοματούλα. Φτιάξτε λοιπόν μία κλασική ντοματοσαλάτα με φρέσκο κρεμμυδάκι και πασπαλίστε με τυρί φέτα. Προσθέστε χαρουποντακάκια, τα οποία είναι παρόμοια με τα κλασικά κρίθινα παξιμάδια, αλλά αφήνουν μία πιο γλυκιά επίγευση και είναι ένα πρόσφατο trend. Επειδή δεν είναι ακόμα η εποχή της ντομάτας, προτιμήστε τα ντοματίνια για ένα πιο νόστιμο αποτέλεσμα.

Σαλάτα με ζυμαρικά ολικής

shutterstock-661216684.jpg

Συμπεριλάβετε ένα ακόμα «τάπερ» με λαχανικά, φτιάχνοντας μία μακαρονοσαλάτα! Ανακατέψτε ένα κοφτό μακαρονάκι (ή αν προτιμάτε πλιγούρι ή κινόα ή φαγόπυρο) με τα λαχανικά της αρεσκείας σας και αντί για μαγιονέζα περιχύστε την με… γιαούρτι! Το γιαούρτι δίνει την υφή της μαγιονέζας έχοντας πολύ λιγότερες θερμίδες. Φτιάξτε λοιπόν ένα dressing με βάση το γιαούρτι προσθέτοντας λίγο ελαιόλαδο, ξύδι και φρέσκα μυρωδικά της αρεσκείας σας. Προτιμήστε ζυμαρικά ολικής ή φτιαγμένα από ρεβίθια ή φακές (κυκλοφορούν πλέον και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ) για να βελτιώσετε το διατροφικό προφίλ του γεύματός σας.

Σπιτική λεμονάδα

shutterstock-462462205.jpg

Η σπιτική λεμονάδα θυμίζει άνοιξη και είναι δροσιστική προσφέροντας ένα boost βιταμίνης C. Αντί για ζάχαρη, προτιμήστε να προσθέσετε μέλι και μην ξεχάσετε τα φρέσκα μυρωδικά, όπως δυόσμο, που δίνουν μια ευχάριστη σπιρτάδα.

…και για το κλείσιμο;

shutterstock-310673375.jpg

Αν θέλετε να αποφύγετε το γλυκό φτιάξτε μία πεντανόστιμη φρουτοσαλάτα με ευωδιαστές φράουλες, ζουμερό πορτοκάλι, μπανάνα και ακτινίδιο. Στύψτε μισό πορτοκάλι, πασπαλίστε με φρέσκια μέντα και ανακατέψτε… οι μικρές αλλαγές κάνουν τη διαφορά στη νοστιμιά.

Το πιο σημαντικό

Αν θέλετε η ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή να γίνει τρόπος ζωής, τότε είναι απαραίτητο να υπάρχουν εναλλαγές. Μην τρώτε το ίδιο και το ίδιο και αποφύγετε τη ρουτίνα. Όσο πιο ενδιαφέρουσα κάνετε τη διατροφή σας, με καινούριες συνταγές και αλλαγή στην καθημερινότητα, τόσο πιο απολαυστική κι ευχάριστη γίνεται, μετατρέποντάς την σε τρόπο ζωής χωρίς κόπο.

Καλή Πρωτομαγιά!