Με το πρωτότυπο Vision RS, που παρουσίασε στην έκθεση στο Παρίσι η Skoda μας δείχνει το πώς φαντάζεται το (άμεσο) μέλλον της σε διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη είναι η σπορ, όπου δίνει το παρόν με τα μοντέλα της με τον κωδικό RS που έχουν μια ιστορία η οποία χρονολογείται από το 1974 και τη συμμετοχή της στους αγώνες ράλι. Η δεύτερη είναι η δημοφιλής και δύσκολη μικρή- μεσαία, η οποία δέχεται υπερβολικές πιέσεις από τα SUV, η δημοτικότητα των οποίων αυξάνεται συνεχώς.

Στη μικρή- μεσαία κατηγορία λοιπόν η Skoda θα παρουσιάσει το διάδοχo του Rapid, ο οποίος δεν θα κινείται περιφερειακά όπως αυτό αλλά θα στοχεύει στην καρδιά της κλάσης. Αυτό αποκαλύπτουν και οι διαστάσεις του, μιας και το μήκος του Vision RS φτάνει τα 4,356 μέτρα. Και το μεταξόνιό του τα 2.650 έτσι ώστε να υποστηρίζονται οι άνετοι χώροι (πορτμπαγκάζ 430 λίτρα, τιμή από τις πιο μεγάλες στα μικρά- μεσαία μοντέλα) και η πρακτικότητα που παροδοσιακά χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Skoda.

Από κει και πέρα η εικόνα του πρωτότυπου είναι σύγχρονη και δυναμική, με μια εμφατική μάσκα και ένα ιδιαίτερα ανάφλυφο καπό που ενσωματώνει ένα φωτιζόμενο σήμα της τσέχικης εταιρείας από κρύσταλλο. Γενικά τα κρύσταλλα -Βοημίας ή μη- έχουν την τιμητική τους και εκτός και εντός, κάτι που ισχύει και για τα ανθρακονήματα. Τα οποία υπάρχουν στις γρίλιες στη μάσκα, στους εξωτερικούς καθρέφτες και τους πίσω αεραγωγούς, το διαχύτη και την πίσω αεροτομή. Ενδιαφέροντα στοιχεία είναι οι κρυφές χειρολαβές στις πόρτες, η απουσία πλαισίων για τα παράθυρα και οι ιδιαίτερες ζάντες που σύμφωνα με τους σχεδιαστές επιφέρουν και αεροδυναμικά πλεονεκτήματα.

Αρκετό ανθρακόνημα υπάρχει και στο εσωτερικό και κυρίως στην κονσόλα με τα χαρακτηριστικό μικρό και by wire επιλογέα του κιβωτίου, ενώ στο μέσο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη. Φυσικά και δεν λείπουν τα σπορ καθίσματα και οι άλλες λεπτομέρειες που τονίζουν τον αντίστοιχο προσανατολισμό του πρωτότυπου.

Το Vision RS κινείται από ένα plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης το οποίο αποτελούν ο TSI των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων της μάρκας και ένας ηλεκτροκινητήρας 75 kW (102 ίππων). Έτσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 180 kW ή τους 245 ίππους, ενώ η μπαταρία των 13 kWh φορτίζει σε οικιακό δίκτυο σε περίπου 2,5 ώρες και εξασφαλίζει την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση για μέχρι και 70 χιλιόμετρα.

Από πλευράς επιδόσεων σημειώστε 0-100 χλμ./ ώρα σε 7,1 δεύτερα και μια τελική της τάξης των 210 χλμ./ ώρα, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 33 γραμμάρια το χιλιόμετρο.