Είναι στην εποχή τους, μας χαρίζουν δροσερό άρωμα, γλυκιά γεύση, μπόλικη βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά και είναι ώρα να τα απολαύσουμε. Τι άλλο, όμως, πιθανόν δεν γνωρίζετε για τα κεράσια;

Τα κεράσια, εκτός από αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C, μας παρέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μελατονίνη.

Η κατανάλωσή τους συνδέεται με την ανακούφιση από τον πόνο, την πρόληψη καρδιακών παθήσεων και τη μείωση της φλεγμονής.

Το κουκούτσι του κερασιού πρέπει να απορρίπτεται, καθώς απελευθερώνει τοξίνες, όπως υδροκυάνιο, και με ένα λάθος να βρεθείτε στα επείγοντα.

Τα κεράσια καταναλώνονται από την Εποχή του Λίθου, με τους αρχαιολόγους να έχουν βρει απολιθώματα κουκουτσιών σε προϊστορικές σπηλιές σε Ευρώπη και Ασία. Η πιο παλαιά αναφορά τους έχει γίνει από τον Θεόφραστο το 300 π.Χ.

Υπάρχουν περισσότερες από 1000 διαφορετικές ποικιλίες κερασιών, με περισσότερες από 500 γλυκών κερασιών και άλλες τόσες ξινοκέρασων. Μόλις, όμως, το 20% αυτών καταναλώνεται ευρέως.

Παρά την ονομασία τους, οι γιαπωνέζικες κερασιές δεν μας δίνουν καρπούς, με τις περισσότερες να είναι διακοσμητικές κι όχι καρποφόρα δέντρα.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση χυμού κερασιών μειώνει την αϋπνία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, προφανώς λόγω της περιεκτικότητάς τους σε μελατονίνη.